نرم افزار حسابداری شخصی

نرم‌ افزار حسابداری شخصی

ابزاری مفید برای مدیریت امور مالی شما بصورت ساده، آسان، راحت

این نرم افزار یک حسابداری یک طرفه میباشد و آن به این معناست که همیشه یکی از طرف حسابها شما یا فروشگاه شما و یا شرکت شما میباشد. این نرم افزار برای نگهداری حسابهای شخصی، طرف حسابهای مختلف، چک های صادره – وارده و سایر موارد مشابه مناسب میباشد و خلاصه قابلیتهای آن عبارتند از :

  • امکان تعریف طرف حساب به تعداد نامحدود
  • امکان ورود، ویرایش اطلاعات مالی به ساده ترین صورت ممکن (برای هر طرف حساب و بصورت روزانه)
  •  امکان ثبت اطلاعات چکهای وارده _ صادره و یادآوری سررسید چکها
  •  امکان تعریف گروه معاملات و گروه بندی کردن عملکردهای مالی (مفید در هنگام گزارش گیری )
  •  تهیه گزارشات متنوع بصورت خلاصه و با جزئیات با گروهبندی و در یک محدوده زمانی
  •  قابلیت بایگانی کردن اطلاعاتی که فعلا به آنها نیاز نیست و بازیابی آنها در هنگام لزوم
  •  قابلیت گزارش گیری بر روی همه چاپگرها
  •  امکان پشتیبان گیری از اطلاعات و بازگرداندن آنها در هنگام لزوم
  •  قابلیت تعریف رمز عبور و امکان تغییر آن
  •  طرز کار بسیار راحت و آسان و بسیاری امکانات دیگر
  •  قابل استفاده در ویندوزهای   ۱۱ , ۱۰ , XP , Vista , 7 , 8
  • یکسال پشتیبانی رایگان

ما اقدام به ساده‌ سازی نرم افزار حسابداری شخصی نموده‌ایم تا تمامی افرادی که با حسابداری آشنایی ندارند و از روبرو شدن با آن واهمه دارند، براحتی و بدون داشتن دانش حسابداری بتوانند با آن به کنترل و مدیریت پول و امور مالی خود بپردازند و قدمی مثبت برای سر و سامان دادن به زندگی خود بردارند.

قفل نرم افزاری نرم افزار حسابداری شخصی

توجه : نرم‌ افزار حسابداری شخصی، دارای قفل نرم‌ افزاری میباشد.(روش قفل گذاری با استفاده از مشخصات سخت افزار)، نحوه عملکرد قفل بدین صورت است که با توجه به مشخصات سخت‌افزار هارد دیسک کامپیوتر کدی منحصر بفرد تولید که با ارائه آن کد به نرم‌افزاری رازی کد پاسخ به شما داده میشود و تا زمانیکه سخت‌افزار را تعویض نکرده‌اید بارها قادر به نصب نرم‌افزار روی همان کامپیوتر خواهید بود به هر نرم‌افزار خریداری شده ۳ عدد کد پاسخ داده میشود. بنابراین بدلخواه خود میتوانید نرم افزار را همزمان روی ۲ کامپیوتر نصب کنید و همه کدهای پاسخ را بگیرید و یا آن را برای آینده ذخیره نمائید و هنگامیکه تغییری در کامپیوترتان دادید و یا کامپیوتر جدیدی خریدید، کد باقیمانده را از نرم‌افزاری رازی بگیرید.

☀️ توجه ☀️: نرم افزار سررسید کامپیوتری، یکی دیگر از محصولات نرم افزاری رازی میباشد که دارای نرم افزارهای  کاربردی زیر میباشد:

  • نرم افزار برنامه ریزی : تقویم ۱۵۰۰ ساله شمسی، قمری، میلادی با تمام با تمام مناسبتهای مربوطه و و امکان اضافه کردن مناسبتهای جدید با قابلیت یادآوری و همچنین امکان برنامه ریزی کارها و وظائف، بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
  • نرم افزار حسابداری شخصی = ساده، راحت، آسان
  • نرم افزار دفترچه تلفن و آرشیو اطلاعاتی، بسیار کامل با امکان جستجوی پیشرفته
  • نرم افزار دفترچه یادداشت فارسی با امکان طبقه بندی یادداشت ها، جستجو در یادداشت ها و چاپ
  • نرم افزار پیگیری کارهای مربوط به خود و یا دیگر افراد با امکان یادآوری و ….
  • و بسیاری امکانات جالب و کاربردی دیگر….

همانگونه که مشاهده میشود نرم افزار سررسید کامپیوتری، در درون خود دارای نرم افزار حسابداری شخصی نیز میباشد. با توجه به اینکه نرم افزار سررسید کامپیوتری، دارای امکانات بسیاری میباشد و تفاوت قیمتی زیادی با نرم افزار حسابداری شخصی ندارد، پیشنهاد ما به شما، استفاده از نرم افزار سررسید کامپیوتری میباشد.

شرح عملکرد کلی نرم‌ افزار حسابداری شخصی

صفحه اصلی نرم‌ افزار حسابداری شخصی

همانگونه که میدانید یکی از ارکان و پایه های موفقیت در زندگی کاری و شخصی، مدیریت مناسب در امور مالی میباشد زیرا بسیاری از شرکتها، موسسات و همچنین افراد، با داشتن مدیریت در امور مالی با موفقیت‌های زیادی در کار و زندگی مواجه شده اند و در مسیر پیشرفت هر چه بیشتر قرار دارند. برای این منظور ، می‌بایست با علم و فن حسابداری آشنا شد.

برای متبحر شدن در علم و فن حسابداری باید زمان زیادی را صرف کرد زیرا همانگونه که میدانید علم و فن حسابداری، یکی از پیچیده‌ترین علوم میباشد .
بهمین منظور ما اقدام به ساده‌سازی حسابداری نمودیم تا تمامی افرادیکه با حسابداری آشنایی ندارند و از روبرو شدن با آن واهمه دارند، براحتی و بدون داشتن دانش حسابداری بتوانند با آن امور مالی خود را انجام دهند و قدم مثبتی برای سر و سامان دادن به زندگی خود بردارند.

خرید و دانلود بهترین نرم افزار، برنامه حسابداری شخصی، دخل و خرج برای ثبت آسان و ساده برای کامپیوتر و ویندوز 10 و

یکی از ارکان و پایه های موفقیت در زندگی کاری و شخصی، مدیریت مناسب در امور مالی میباشد.

تعریف طرف‌های حساب در نرم افزار حسابداری شخصی

در زندگی روزمره هر فرد از نظر مالی، با شركتها، افراد، فروشگاهها، بانكها و غیره ارتباط دارد كه در هر ارتباط مبلغی را دریافت و یا پرداخت مینماید كه اصطلاحا به آنها “طرف حساب” یا طرف معامله میگویند. در این نرم افزار قسمتی بنام تعریف نام حساب وجود دارد كه در آن میتوان طرف حسابهای خود را تعریف و ثبت نمود.تقریبا میتوان گفت كه در این قسمت “سرفصل های حساب ها” تعریف میشوند.

برای تعریف طرف حساب باید کلید جدید را بفشارید و در صفحه ظاهر شده نام، آدرس و تلفن مربوطه را وارد نمائید.

* توجه : هر طرف حساب دارای كد شناسایی خواهد بود كه بطور اتوماتیك خود نرم افزار آنرا تولید مینماید.

برای اصلاح نام طرف حسابهای تعریف شده، روی ردیف مورد نظر، دو بار کلیک کنید و یا با فشردن کلید ویرایش و وارد کردن کد ردیف و فشردن کلید Enter، میتوان به اصلاح مشخصات طرف حساب مورد نظر اقدام نمود.

برای حذف نام یک طرف حساب با فشردن کلید حذف  و  وارد کردن کد ردیف و فشردن کلید Enter، میتوان به حذف طرف حساب مورد نظر اقدام نمود.

* توجه : همانگونه که دیده میشود ما سعی کردیم که عمل حذف کمی مشکل باشد تا کاربر سهوا به حذف طرف حسابهای خود نپردازد.

فهرست طرف حسابهای تعریف شده

تعریف گروه های حساب در نرم افزار حسابداری شخصی

هر تراکنش مالی با طرف حسابها میتواند به گروههایی تقسیم بندی گردد.

مثال ۱: ممكن است ما با فردی بنام آقای احمدی در رابطه با دو پروژه مختلف کار کنیم(مثلا پروژه‌های شماره ۱ و ۲)، بنابراین در قسمت گروه حساب‌ها، دو گروه حساب : پروژه ۱ وپروژه ۲ را تعریف میکنیم. هر زمان که دریافتی و یا پرداختی با آقای احمدی در رابطه با پروژه‌های ۱ و ۲ داشتیم، در قسمت گروه حساب‌ها، پروژه مربوطه را انتخاب میکنیم که عملا تراکنش به آن بسته میشود و هر موقع بخواهیم میتوانیم از قسمت گزارشات، گزارش گروه‌بندی شده برای هر طرف حساب بگیریم که در آن تمام دریافتی/پرداختی ها هر گروه حساب بتفکیک مشخص خواهند شد. مثال ۲: در صورتیکه بخواهیم تمامی درآمدها و هزینه‌ها را گروه‌بندی و به تفکیک گزارش‌گیری کنیم، باید در قسمت تعریف گروه‌های حساب، دو گروه حساب بنام‌های درآمد و هزینه تعریف کنیم. در نتیجه هر تراکنشی که باعث افزایش درآمد شود را به گروه حساب درآمد، مرتبط خواهیم کرد و برعکس تمام هزینه‌‌ها را به گروه حساب هزینه‌ها وابسته خواهیم نمود. بدین ترتیب وقتی گزارشی بر حسب گروه‌های حساب بگیریم تمام تراکنش‌های درآمد و هزینه بتفکیک نمایش داده خواهند شد.

* توجه: استفاده از قسمت گروه حسابها و وابسته كردن هر تراکنش به یك گروه حسابها الزامی نیست، اما در صورتیكه این مورد رعایت گردد، میتوان در قسمت گزارشات مالی، گزارشات دقیق و طبقه‌بندی شده‌ای را بدست آورد.

تعریف گروه های حساب در حسابداری شخصی
تعریف گروه های حساب در حسابداری شخصی
تعریف گروه های حساب در حسابداری شخصی

ورود و ویرایش اطلاعات مالی در نرم افزار حسابداری شخصی

برای ورود اطلاعات مالی دو دكمه در منوی اصلی وجود دارد كه عبارتند از :

۱- ورود اطلاعات مالی برای هر طرف حساب

۲- ورود اطلاعات مالی بصورت روز به روز

كه در زیر بشرح هریك از موارد فوق میپردازیم:

الف – ورود اطلاعات مالی برای هر طرف حساب

با انتخاب این قسمت پنجره ای ظاهر میگردد كه باید از قسمت انتخاب طرف حساب، طرف حسابی را میخواهید اطلاعات مالی مربوط به او را وارد كنید، از لیست طرف حسابها، انتخاب كنید. (البته میتوانیدبجای این كار، كد طرف حساب را وارد نمائید و یا با فشردن کلید جستجوی طرف حساب، سریعا حساب مورد نظر را پیدا کنید).

آنگاه با فشردن روی كلید جدید، پنجره ای ظاهر میگردد كه دارای پنج قسمت میباشد:

شناسه – تاریخ – شرح عملیات مالی – بدهكار – بستانكار – گروه حساب و یادداشت

شناسه را خود سیستم بطور اتوماتیك تولید میكند. از كد برای اصلاح یا حذف اطلاعات میتوان استفاده كرد. با وارد كردن تاریخ مورد نظر (یا انتخاب تاریخ از طریق تقویم) و همچنین در قسمت شرح، باید شرحی از معامله یا داد و ستد انجام شده را وارد كنیم.

توجه: میتوانید با فشردن دكمه ای كه روی تیتر شرح عملیات مالی وجود دارد (دکمه عبارات تکراری) . از لیست ظاهر شده كه حاوی شرح های مالی میباشد، برروی جمله مورد نظر رفته و با فشردن كلید ماوس آنرا انتخاب مینمائیم. مورد انتخاب شده، در قسمت شرح قرار خواهد گرفت و در صورتیکه لازم باشد میتوان کلماتی به آن اضافه و یا کم کرد). بدین ترتیب میتوان از زحمت تایپ شرح عملیات مالی رهایی یافت.

  • در صورتیكه به طرف حساب خود پول یا كالا پرداخت كرده ایم بنابراین طرف حساب بدهكار میباشد و باید در ستون بدهكار، مبلغ مورد نظر را وارد كنیم.
  • در صورتیكه از طرف حساب خود پول یا كالا دریافت كرده ایم بنابراین طرف حساب بستانكار میباشد و باید در ستون بستانكار، مبلغ مورد نظر را وارد كنیم.
  • در صورتیكه مایل باشید میتوانید عملكرد مالی وارد شده را به یك گروه حساب خاص ببندیم . برای این منظور از لیست گروه حساب، گروه مورد نظر را انتخاب مینمائیم.
  • در صورتیكه توضیح اضافه ای را بخواهیم در مورد عملكرد مالی، وارد نمائیم از قسمت یادداشت استفاده مینمائیم.
  • با فشردن كلید ذخیره، اطلاعات ذخیره خواهد شد.

 توجه: در قسمت ورود اطلاعات مالی، جمع كل بدهكار و بستانكار – جمع كل مانده بدهكار و بستانكاررا میتوان مشاهده كرد.

ب – ورود اطلاعات مالی بصورت روز به روز (برای طرف حسابهای مختلف) :

با انتخاب این قسمت پنجره ای ظاهر میگردد كه در قسمت تاریخ، تاریخ روزی را كه مایل هستیم اطلاعات مالی مربوط به آن روز را وارد كنیم، وارد میكنیم. در صورتیكه روی كلید ت با اشاره گر ماوس بفشاریم، تاریخ روز در قسمت تاریخ وارد خواهد شد و برای شروع كار كلید   Enter  را میفشاریم. آنگاه با فشردن روی كلید جدید، پنجره ای ظاهر میگردد كه دارای هفت قسمت : كد – كدطرف حساب – شرح عملیات مالی – بدهكار – بستانكار – گروه حساب و یادداشت میباشد. كد را خود سیستم بطور اتوماتیك تولید میكند. از كد برای اصلاح یا حذف اطلاعات میتوان استفاده كرد. از قسمت انتخاب طرف حساب، طرف حسابی را میخواهید اطلاعات مالی مربوط به او را وارد كنید،از لیست طرف حسابها،  انتخاب كنید.(البته میتوانیدبجای این كار، كد طرف حساب را  وارد نمائید). در قسمت شرح، باید شرحی از معامله یا داد و ستد انجام شده را وارد كنیم. توجه: میتوانید با فشردن دكمه ای كه روی تیتر شرح عملیات مالی وجود دارد، از لیست ظاهر شده كه حاوی شرح های مالی میباشد، برروی جمله مورد نظر رفته و با فشردن كلید ماوس آنرا انتخاب مینمائیم. مورد انتخاب شده، در قسمت شرح قرار خواهد گرفت . بدین ترتیب میتوان از زحمت تایپ شرح عملیات مالی رهایی یافت.

  • در صورتیكه به طرف حساب خود پول یا كالا پرداخت كرده ایم بنابراین طرف حساب بدهكار میباشد و باید در ستون بدهكار، مبلغ مورد نظر را وارد كنیم.
  • در صورتیكه از طرف حساب خود پول یا كالا دریافت كرده ایم بنابراین طرف حساب بستانكار میباشد و باید در ستون بستانكار، مبلغ مورد نظر را وارد كنیم.
  • در صورتیكه مایل باشید میتوانید عملكرد مالی وارد شده را به یك گروه حساب خاص ببندیم . برای این منظور از لیست گروه حساب، گروه مورد نظر را انتخاب مینمائیم.
  • در صورتیكه توضیح اضافه ای را بخواهیم در مورد عملكرد مالی ، وارد نمائیم از قسمت یادداشت استفاده مینمائیم.
  • با فشردن كلید ذخیره، اطلاعات ذخیره خواهد شد.

توجه: در قسمت ورود اطلاعات مالی، جمع كل بدهكار و بستانكار – جمع كل مانده بدهكار و بستانكاررا میتوان مشاهده كرد.

ورود اطلاعات مالی بصورت روز به روز
ورود اطلاعات حسابداری شخصی بصورت روز به روز

ورود اطلاعات چكهای صادره – وارده در نرم افزار حسابداری شخصی:

در این قسمت قادر خواهید بود به ورود، اصلاح، حذف  اطلاعات چكهای صادره  و  وارده بپردازید . همچنین قادر خواهید بود تا زمان یادآوری سررسید چكها را نیز مشخص نمائید و همچنین مرتب سازی بر حسب : نام بانك، گیرنده چك، دهنده چك، تاریخ سررسید، وضعیت چك – گزارشگیری – جستجو در اطلاعات چكها نیز خواهید بود.

ورود اطلاعات چک های وارده
صفحه اصلی ورود چک های وارده

تعریف جملات تكراری

این نرم افزار دارای قسمتی است بنام “ تعریف جملات تكراری” كه میتوان در آنجا عبارات و شرح داد و ستدهای مالی را یكبار تایپ كرد و در هنگام ورود اطلاعات مالی از آنها استفاده كرد. بدین ترتیب میتوان از زحمت تایپ شرح عملیات مالی رهایی یافت.

گزارشات مالی در نرم افزار حسابداری شخصی

با توجه به ورود اطلاعات عملكردهای مالی برای طرف حسابهای مختلف، در این قسمت میتوانیم گزارشات مورد نیاز خود را بر روی صفحه تصویر یا چاپگر مشاهده نمائیم. این گزارشات عبارتند از:

  • گزارشات ریز حسابها با كلیه طرف حسابها دریك محدوده زمانی – با امكان مشخص كردن گروه حساب خاص
  • گزارشات ریز یك حساب خاص  دریك محدوده زمانی – با امكان مشخص كردن گروه حساب خاص
  • گزارشات خلاصه حسابها با كلیه طرف حسابها دریك محدوده زمانی – با امكان مشخص كردن گروه حساب خاص
  • گزارش اسامی طرف حسابها
  • گزارش بدهكاران
  • گزارش بستانكاران
  • گزارش از اطلاعات آرشیو شده
  • گزارش سررسید چك های صادره (كلی مرتب بر اساس تاریخ)
  • گزارش سررسید چك های صادره (به تفكیك روز )
  • گزارش سررسید چك های وارده (كلی مرتب بر اساس تاریخ)
  • گزارش سررسید چك های وارده (به تفكیك روز )
منوی گزارشات حسابداری شخصی
منوی گزارشات حسابداری شخصی
نمونه‌ای از گزارشات حسابداری شخصی
نمونه‌ای از گزارشات حسابداری شخصی
گزارش ریز حسابها در حسابداری شخصی
گزارش ریز حسابها در حسابداری شخصی

ما اقدام به ساده سازی حسابداری نموده‌ایم تا تمامی افرادیکه با حسابداری آشنایی ندارند و از روبرو شدن با آن واهمه دارند، براحتی و بدون داشتن دانش حسابداری بتوانند با آن امور مالی خود را انجام دهند و قدم مثبتی برای سر و سامان دادن به زندگی خود بردارند.